Generelle oplysninger:
Juridisk navn: Internetshops ApS
Organisationsform: Anpartsselskab
CVR. nr. 29429006
Adresse: Støvsugerposen, Nørregade 31 A, 3390 Hundested
E-mailadresse: info@stoevsugerposen.dk.
Telefonnummer: +45 4798 5590 (Mandag til Torsdag 10-14)
Etableringsår: 2006
Stoevsugerposen.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.
Definitioner:
Aftalens parter
"Køber" anvendes om den fysiske person, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv, og som ved afgivelse af en bestilling til Stoevsugerposen.dk afgiver en accept om køb og levering af bestemte varer.
"Stoevsugerposen.dk" anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles.
Produktinformation:
På Stoevsugerposen.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Stoevsugerposen.dk via info@stoevsugerposen.dk.
Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Alle angivne priser er inklusive 25% moms.
Betaling:
De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til Nets i krypteret form (SSL) som det kun er dig og Nets, der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart varen afgår fra Stoevsugerposen.dk. Med andre ord pengene trækkes først fra dit kort når varen er afsendt.
Stoevsugerposen.dk benytter et betalingsmodul med høj sikkerhed for kunden, hvilket betyder at vi aldrig kan trække et højere beløb end det beløb du har godkendt i forbindelse med afslutning på handlen. Endvidere betyder det ligeledes at Stoevsugerposen.dk kun kan trække beløbet én gang.
Når du anvender online betalingsformer kan du hos Stoevsugerposen.dk anvende følgende kort: Dankort, Visa Dankort, Alle andre Visa kort, Alle Mastercard, Maestro Card, SCB Card, JCB Card samt American Express.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
I oversigten kan du se udløbsperioderne for reservation hos de forskellige kortudstedere:
Kortudsteder
American Express 30 dage
JCB - Card 30 dage
SBC – Card 30 dage
Maestro - Card 30 dage
Mastercard 30 dage
VISA - Card 30 dage
VISA-Dankort 30 dage
VISA Electron 30 dage
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Stoevsugerposen.dk opkræver ingen gebyrer når der betales med et af disse kort.
Du kan hos Stoevsugerposen.dk også vælge at betale med bankoverførsel. Handler du som privat kunde skal du i det tilfælde foretage indbetalingen før vi afsender varen.
Som erhvervskunde kan du vælge at købe varen og få tilsendt varen med en faktura som betales inden 8 dage efter modtagelsen. Her skal du så vælge bankoverførsel, når du vælger betalingsform. Stoevsugerposen.dk forbeholder sig i disse tilfælde ret til at foretage kreditvurdering på det handlende firma.
Hos Stoevsugerposen.dk kan offentlige virksomheder handle og få tilsendt varen uden forudgående betaling. Fakturaen fremsendes elektronisk, og det er derfor nødvendigt at der oplyses EAN nr. i forbindelse med købet.
VIGTIGT omkring bankoverførsel: Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor
Køb på afbetaling med ViaBill.
Hos stoevsugerposen.dk kan du vælge rente- og gebyrfri delbetaling med ViaBill. Dette gælder for køb op til 2.000 DKR. Du har dermed ingen omkostninger ved at købe på afbetaling, så længe du handler for under 2.000 DKR. ÅOP vil således være 0,0 %.
Når du vælger ViaBill som betalingsmåde kan du vælge at dele betalingen over en periode på 1 til 24 måneder. Det er helt op til dig. Ved køb op til 2.000 DKR er der ingen omkostninger, så længe du overholder aftalen.
Ved køb over 2.000 DKR og op til 20.000 DKR vil der blive pålagt renter og gebyrer. Læs om betingelserne her
Sådan foregår processen når du vælger ViaBill som betalingsmåde.
Efter du har lagt alle dine varer i indkøbskurven, går du til kassen. Blandt de øvrige betalingsformer vælger du ViaBill. Herefter finder du den betalingsprofil, du ønsker. Når dine varer er afsendt, modtager du et købsbevis fra stoevsugerposen.dk, som kvittering og til brug i forbindelse med reklamationer eller returnering. Du modtager også en opkrævning fra ViaBill på den e-mail adresse du har oplyst til stoevsugerposen.dk. Det er denne opkrævning som du skal anvende når du skal betale. Det er deerfor vigtigt at du reagerer hvis du ikke modtager nogen mail.
Husk at betale til tiden!
VIGTIGT. Husk at betale til tiden. Gør du ikke det opkræver ViaBill et rykkergebyr på 100 DKR pr. rykker samt morarenter efter rentelovens bestemmelser.
Det kræver det for at blive godkendt til at betale med ViaBill.
Du skal være fyldt 18 år og have dansk personnummer samt folkeregisteradresse i Danmark. Ved bestilling giver du tilladelse til, at ViaBill kan foretage et kredittjek på dig. Ved køb under 2000 DKR tager det ganske få sekunder før du får svar om du kan købe via ViaBill.
Ved køb mellem 2000 DKR og 20.000 DKR tager det lidt længere tid
Du skal samtidig godkende ViaBills standard handelsbetingelser, som du kan finde link til på siden, hvor du vælger betalingsprofil.
Hvem er ViaBill?
ViaBill er en dansk virksomhed, der blandt andet tilbyder finansielle services som f.eks. fleksible betalingsløsninger til webshops og deres kunder. ViaBill-koncernen er ejet af en række professionelle investeringsselskaber og det offentlige, herunder Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser, Østjysk Innovation og NorthCap Partners. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til ViaBill, ligesom du kan læse mere på Viabill.com.
Link til ViaBill’s vilkår: www.viabill.dk/kredit
Levering:
Stoevsugerposen.dk tilbyder levering med såvel GLS som med Post Danmark. Du vil til enhver tid kunne se hvor meget fragten udgør på begge distributører ved blot at gå til kassen når du har lagt varer i indkøbskurven.
Priserne fra fragt med GLS til pakkeshop er 49,95 DKK (incl. moms som er lovpligtigt fra 1. januar 2017).
Til virksomhed og arbejdsplads koster det 59,95.
Du kan også vælge GLS levering til privatadressen. Det koster 73,95, men så skal du enten være hjemme eller skrive i bemærkningerne, at pakken kan lægges et sted. Vælger du at pakken kan lægges, hæfter du selv for pakken efter den er lagt af GLS.
Vælger du at pakken skal leveres til din hjem adresse, virksomhed eller arbejdsplads skal du være opmærksom på, at såfremt pakken ikke kan afleveres, så pålægges du de reelle ekstra omkostninger, hvad enten pakken skal omdeles en ekstra gang, eller pakken returneres til Stoevsugerposen.dk. Det samme gælder såfremt du på grund af manglende oplysninger eller mangelfulde oplysninger selv er skyld i at pakken ikke kan leveres og dermed returneres til Stoevsugerposen.dk.
Ved køb for over 599,00 DKK leverer Stoevsugerposen.dk dine varer fragtfrit til hele Danmark, undtagen Færøerne og Grønland såfremt du vælger GLS til Pakkeshop.
Det vil med andre ord sige, at når du handler for over 599,00 DKK, så betaler du kun varens pris, der tilkommer ingen øvrige omkostninger. Dog med undtagelse af selvforskyldt returnering.
Vælger du Post Danmark som leveringsmetode, bestemmes fragten af vægten på den eller de købte varer. Men den maksimale udgift til fragt i Danmark er 86,25 DKK (incl. moms som er lovpligtigt fra 1. januar 2017) ved valg af PostNord
Du kan til enhver tid se omkostningen ved at gå til kassen. Her vil omkostningerne ved alle alternativer fremgå meget overskueligt.
Vi sender desværre ikke ud som brevforsendelse med PostNord længere. Det skyldes to årsager- For det første er de ganske enkelt for lang tid om at komme frem. For det andet er der ikke tracking på breve.
Det er ikke muligt at opnå fragtfri levering med PostNord.
Såfremt PostNord returnerer en forsendelse der skyldes manglende modtagelse, mangelfulde eller forkerte oplysninger, vil køber blive pålagt et returneringsgebyr i samme størrelsesorden som det beløb, der blev opkrævet for leveringen.
Leveringstiden for varen.
Stoevsugerposen.dk bestræber sig på at levere varen hurtigst muligt og indenfor 1-3 dage. Vi må dog tage forbehold for forsinkelser hos GLS eller Post Danmark. Du modtager en mail, når varen er afsendt fra Stoevsugerposen.dk og fra GLS, når pakken er behandlet i deres modtagelse.
Det samme gør sig gældende når du har valgt Post Danmark.
Skulle der gå mere end 3 hverdage med levering, vil du modtage besked fra Stoevsugerposen.dk.
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@stoevsugerposen.dk.
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.
Reklamation:
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på stoevsugerposen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Hvad skal jeg gøre når jeg skal indgive en reklamation?
Du skal sende en mail med en beskrivelse af hvorfor du ønsker at reklamere. Beskriv problemet så præcist som muligt og medsend eventuelt billeder af fejlen på produktet.
Oplys dit ordre nr. og eventuelt telefon nr. du kan træffes på i dagtimerne.
Stoevsugerposen.dk vil så inden 24 timer tage kontakt til dig og afhjælpe problemet.
Såfremt reklamationen accepteres uden yderligere dokumentation, vil vi hurtigst muligt tilsende dig et nyt produkt.
HVIS DU RETURNERER ET PRODUKT UDEN FORUDGÅENDE AFTALE, RISIKERER DU AT FRAGTEN SKER FOR EGEN REGNING, HVIS DER IKKE KAN KONSTATERES EN DEFEKT OMFATTET AF REKLMATIONSRETTEN, OG DER DERMED IKKE ER REKLAMATIONSRET.
I tilfælde af at det defekte produkt skal retur til stoevsugerposen.dk, vil du modtage en returlabel, som du skal anvende til at returnere produktet med. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og at eventuelle følgeskader på grund af dårlig indpakning sker på eget ansvar.
En reklamation vil altid være omkostningsfri for dig som kunde.
Bemærk at vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
Stoevsugerposen.dk har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for Stoevsugerposen.dks kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og Stoevsugerposen.dk.
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Stoevsugerposen.dks kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.
Stoevsugerposen.dk afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og Køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber.
Fortrydelsesret. Hvis du fortryder dit køb:
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Stoevsugerposen.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
- 1. har modtaget din vare
- 2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
- 3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til info@stoevsugerposen.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Vi anbefaler derfor at du returnerer varen sendt som pakke, da du dermed er forsikret mod tab hos den pågældende pakkedistributør.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 50,00 DKK. Dette gælder såfremt du vælger at købe returfragt hos Stoevsugerposen.dk. Du kan vælge returfragten ved at gøre opmærksom på det i den mail du sender til os, hvor du fortryder dit køb. Du modtager så en mail med en label til GLS. Labelen skal påsættes pakken og afleveres i en pakkeshop. De 50,00 DKK fratrækkes derefter i det beløb du skal have tilbagebetalt i forbindelse med returneringen. Såfremt varen har en værdi på 0,00 DKK vil du efterfølgende blive opkrævet 50,00 DKK for returfragt.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- 1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det være sig eks. støvsugerslanger i metermål, efter kundens specifikationer
- 2. Levering af varer, som er tilrettet kundens ønsker alene på kundens foranledning. F.eks. en støvsugerslange i specielle mål .
- 3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
-
du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Det gælder f.eks en el-tandbørste
-
du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Uafhentede pakker
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Stoevsugerposen.dk
Nørregade 31 A
3390 Hundested
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette kan dog kun ske mod forudgående aftale, da vi ikke har faste træffetider.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg til private - det gælder ikke varer solgt til virksomheder.
Forbehold for ændringer:
Stoevsugerposen.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Dato for seneste opdatering: 16. April 2024
Persondatapolitik.
Stoevsugerposen.dks persondatapolitik er i overensstemmelse med GDPR, Persondataforordningen.
Vi har brug for følgende oplysninger når du handler hos os.
Navn
Adresse
Telefonnummer (frivilligt men anbefalet, da ikke mindst GLS sender oplysninger via SMS)
E-mail adresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. I den forbindelse videregives oplysninger til GLS og Postnord som skal levere varen. Ydermere videregives oplysninger til E-Mærket som anvender email adresse til at måle kundetilfredshed og leveringstid. E-Mærket får kun de oplysninger som er nødvendige for dette. Det drejer sig om email adresse, og ordrenummer. Oplysningerne hos GLS, Postnord og E-mærket slettes automatisk efter 12 måneder.
Personoplysningerne registreres hos INTERNETSHOPS ApS og opbevares i 5 år for at opfylde kravet fra SKAT om at opbevare regnskaber i 5 år. D.v.s at faktura oplysninger gemmes i 5 år. Alle andre oplysninger slettes automatisk efter 1 år.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte hos INTERNETSHOPS ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på stoevsugerposen.dk er Direktøren Torben Sørensen
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Stoevsugerposen.dk indsamler kunde anmeldelser gennem E-Mærket. E-Mærket anvender til dette formål kundens navn, e-mail og ordre nr.. Intet andet.
Oplysninger afgivet til stoevsugerposen.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre.
Som registreret hos INTERNETSHOPS ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.
Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til INTERNETSHOPS ApS via e-mail: kundeservice@stoevsugerposen.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt mailadresse for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (Torben Sørensen på mail torben@stoevsugerposen.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”
Leveringstider:
Med mindre andet er angivet for den enkelte vare er forventet leveringstid indenfor 1-3 dage.
Misbrug:
Misbrug af Stoevsugerposen.dk medføre til politianmeldelse.
Links:
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation